недеља, 30. октобар 2011.

Stepski vuk...




*Odlomci*
Stepski vuk - H. Hesse





...''Njegovo lice je bilo puno duha, a izvanredno nežna i pokretljiva igra njegovih crta govorila je o zanimljivom, veoma živom, neverovatno istančanom i senzibilnom duševnom životu''..
*
*
*
*

..''Ne treba žaliti ni za čim što je prošlo.
Žaliti treba za SADA I DANAS, za svim onim nebrojenim danima koje sam izgubio, koji su mi pretekli ne donevši mi ni darove ni uzbuđenja''...
*
*
*
*

..''Stepski vuk je, dakle, imao dve prirode, čovečju i vučju, takva mu je bila sudbina, i može biti da ovako nešto nije ništa naročito ni retko. Nailazilo se već na tolike ljude koji su u sebi imali mnogo šta pseće, lisičje, riblje ili zmijsko, ne osećajuci zbog toga naročitih teškoća. Kod tih ljudi, eto, čovek i lisica ili čovek i riba životarili su jedno pored drugog ne nanoseći jedno drugom bol, čak i pomažući jedno drugom, i kod mnogih ljudi koji su doterali daleko i kojima zavide pre su postigli uspeh lisica i majmun negoli sam čovek. To je svima poznato. Ali kod Harija je bilo drukčije, u njemu čovek i vuk nisu išli uporedo, još manje su pomagali jedan drugom, već su bili u stalnom smrtnom neprijateljstvu, i jedan je živeo samo da bi onom drugom naneo bol, a kada se dvojica u jednoj krvi i jednoj duši mrze kao smrtni neprijatelji, onda je to opak život. Eto, svako ima svoj udes, i ničiji nije lak''..




martinstranka.com



...''Svi ti ljudi imaju u sebi dve duše, dva bića - u njima ima božanskog i satanskog, ima majčine i očeve krvi, sposobnosti da budu srećni i da pate, a sve to živi jedno kraj drugog i jedno u drugome''...



martinstranka.com




...''Hiljadu puta je odbacio i odbio ono što je u očima celog sveta predstavljalo preimućstvo i sreću,
samo da bi sačuvao svoju slobodu''...



martinstranka.com


...''Silnik propada zbog sile,
gramzivac zbog novca,
pokorni propada služeći,
a onaj koji traži nasladu propada od slasti.
A Stepski Vuk je propadao zbog svoje nezavisnosti''...




martinstranka.com



...''Marljive i vredne, pametne, pa ipak besvesne, živele su ove leptirice svojim detinjastim i prepredenim  životom; bile su nezavisne, nije mogao svako da ih kupi, očekivale su sve od sreće i lepog vremena, bile su zaljubljene u život, ali su ga cenile mnogo manje od građana, uvek su bile spremne da sa princom iz bajke pođu u njegov dvorac, dok su u podsvesti uvek bile sigurne u težak i tužan kraj''...




martinstranka.com




...''Sve žene ove grozničave noći, sve one sa kojima sam igrao, sve one koje sam uzbudio i koje su mene uzbudile, sve koje sam pokušavao da osvojim, sve koje su se žudno priljubljivale uz mene i sve koje sam gledao sa ljubavnom čežnjom -
istopile su se i pretvorile u jednu, jedinu koja je cvetala u mojim rukama''....


1 коментар: