петак, 28. октобар 2011.

Sidarta....



Odlomci...




...''Naučio je da ide raznim putevima, hiljadu puta napuštajući svoje ja, boravio je satima i danima u nebitku. Ali, kako god su ga putevi odvajali od njegovog ja, na kraju puta se ono ipak vraćalo''...






...''Ništa ne svetu nije toliko zaokupljalo moje misli kao to moje JA, ta zagonetka što živim, što predstavljam jedinku odvojenu i rastavljenu od svih drugih. Ni o čemu na svetu ne znam manje nego što znam o sebi''...
...''To što ništa ne znam o sebi, proizlazi iz jednog uzroka - plašio sam se samog sebe, neprekidno sam bežao od sebe''...
*
*
*
*
...''Trebalo mi je dugo vremena i još nisam konačno naučio - da se ništa ne može naučiti''...






...''Svet je lep kada se posmatra bez želja za traganjem - jednostavno, kao što to čini dete''...
 *
*
*
*
 ...''Sve je ovo oduvek postojalo, ali ranije on to nije video, nije bio učesnik u svemu tome...
Sada je i on bio deo tog sveta. Svetlost i senke prodirale su u njegove oči, zvezde i mesec prodirali su u njegovo srce''...








...''Među svim vrlinama ovog čoveka, bila je jedna od najvećih - umeo je da sluša svog sagovornika kao malo ko. Upijao bi reči mirno, otvoreno, trudeći se dane gubi nijednu, nije nestrpljiv i to što čuje ne želi ni da hvali ni da kudi, već samo sluša. Kakva je sreća poveravati se takvom slušaocu. Retki su ljudi koji umeju da slušaju reči drugoga''...
*
*
*
*
...''Reka me je naučila svemu što znam, pa i da slušam. Već si naučio od vode da je dobro stremiti naniže, tonuti, tražiti dubinu. Od nje možeš naučiti veštinu slušanja, naučiti da osluškuješ smirena srca, strpljive otvorene duše, bez strasti, bez želje, bez suda i mišljenja i naučiti da vreme ne postoji, jer reka se nalazi svuda u istom trenutku, na izvoru, ušću, na vodopadu i na skeli, u brzaku, u moru, planini, svuda i istovremeno, i da za nju postoji samo sadašnjica, bez senke budućnosti''...



uvac


...''Nikad jedan čovek nije sasvim svetac ili sasvim grešnik''...
*
*
*
*
..''Mudrost se ne može saopštiti.
Mudrost, koju mudrac pokušava da saopšti, uvek zvuči kao ludost.
Saznanje se može saopštiti, ali ne i mudrost''...
*
*
*
*

...''Većina ljudi slični su listu koji opada, leluja se i vrti u vazduhu i u kovitlacu pada na zemlju. Drugi,malobrojni, su kao zvezde, kreću se utvrđenom putanjom, do njih ne dopiru nikakvi vetrovi, oni u sebi nose svoj zakon i svoj put''...

*
*
*
*
...''Svet nije nesavršen, niti se nalazi na sporom putu ka savršenstvu - on je u svakom trenutku savršen,s vi gresi već nose u sebi oproštaj, sva mala deca već nose u sebi starce, sva odojčad smrt, svi samrtnici - večni život''..



photo:google.com

Нема коментара:

Постави коментар