среда, 14. август 2013.

Moji prvi ''dekupažčići''....




Dekupaž se danas premijerno pojavljuje na ovom blogu, i mislim da znam ko će se tome najviše obradovati,
 a možda i fino iznenaditi :)
 Pa naravno, vlasnica bloga '' Il mondo di Fikreta'', koja je i glavni ''krivac''  što sam se ja zaljubila u dekupaž. 
Zahvaljujući njenim radovima, poželela sam neke dekupaž predmete, koje sam pronašla i kupila,
 ''al' je Vasa uvek hteo više.''

 Poželela sam da sama radim u toj tehnici, ali nije bilo učitelja dekupaža u gradu u kom trenutno živim. Prošle godine je jedna žena otkazala dolazak jer nije bilo dovoljno zainteresovanih, a ja nisam imala vremena i volje da  ''sama'' učim.
Ovog leta u jakom naletu  romantike i  kreativne energije, učeći nešto sasvim drugo, saznam potpuno slučajno da na istom mestu su nedavno počele da se održavaju radionice dekupaža.
Ostalo vam je jasno...
Ljubav na prvi pogled.
Daje mnogo mogućnosti, korišćenjem raznih tehnika i sredstava, da ih tako nazovem.
Izuzetno opušta, nadahnjuje, unosi boje i vedrinu u vaš dom.
Nikad ne znaš baš tačno do čega ćeš doći na kraju, uvek se rodi još neka ideja.
Od starog napraviš novo, a od novog, kako ja kažem sterilno  novom predmetu udahneš antički šmek.
Najvažnija je mašta i naravno znanje tehnike, koje će vam neko preneti u osnovi, a vi ga dalje morate ''brušiti''.
 Dekupaž (Decouper – francuska reč što znači iseći, isecati)  je salvetna tehnika  nastala u Japanu, a u Evropi se pojavljuje u 12. veku. Istorijski najpoznatiji dekupažisti su bili venecijanski majstori. Dekupaž nameštaj pridobio je naklonost slavnih umetnika, kao što su Pablo Pikaso i Anri Matis.

 Zahvaljujući divnoj Nevenki Jošović, koja je u svom Edukativno-kreativnom centru, između ostalih programa, uvrstila i kreativne radionice dekupaža, sada i žene Kragujevca mogu da ovladaju ovom tehnikom. Sa toliko strpljenja i ljubavi, u divnoj opuštenoj atmosferi po pet polaznica, Nevenka nam daje instrukcije, i pomaže da neke naše ideje realizujemo na pravi način, pritom učeći osnove kroz svoj rad i u isto vreme gledajući druge polaznice koje rade dekupaž na drugim materijalima, i drugim tehnikama.
Radionice se održavaju vikendom, više informacija i zakazivanje  na 064 576 34 56, na adresi Sterijina 12 ili preko njihove fb strane.


 Moj prvi dekupaž rad, je rađen na drvetu. Motiv se nekako sam nametnuo, suncokret.




Naredni put učila sam dekupaž na zemljanim posudama i proizvod toga je ova  mala plava saksija, koja u mom slučaju neće imati tu funkciju. Tog jutra mi je u glavi bio Santorini, i samo znam da sam želela  da to bude nešto nebesko plavo, dodala zvezdice, ribice i tako je nastao ovaj veseli predmet koji je našao mestu u mom plavom kupatilu,a moj sin mu se silno obradovao, jer je baš ''dečiji''.








evo kako je izgledao proces izrade oba predmeta:







Sada predstoji da naučim dekupaž na staklu, eko koži, starinski izgled, antiku itd. i da mogu da ''bojim'' po kući. 

Već sam našla neke zaboravljene predmete, koji su čamili čekajući kontejner ili mene da im udahnem novi život.
Kad do toga dođe, objaviću.


Sada ću vam pokazati i radove drugih polaznica naše radionice  koji su nastajali uz dirigentsku palicu naše profesorke Nevenke.















7 коментара:

  1. I ja bas volim decoupage. Tek sam pocetnik, ali bas i meni treba neka radionica da usavrsim sve te tehnike. Ima nesto i u Novom Sadu, planiram da se vise raspitam o tome...

    ОдговориИзбриши
  2. Čestitam, lepo je ispalo. Suncokret je divan motiv, pogotovo za nas, ''letnju decu''.

    ОдговориИзбриши
  3. Nemoj da mi kazes da je Hierapolis poslednji iz turske edicije :((
    Divan je i dekupaz ali..:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne nije poslednji, upravo spremam Bodrum, a posle Canakkale-Ecebat i Edirne :)
      Hvala :*

      Избриши
  4. Bravissima!!! Ovo je baš iznenađenje, ne sumnjam da ćeš ti, precizna i sa visokim osjećajem za estetiku, odlično savladati sve tehnike. Lijepi su ti ovi prvi radovi, i ja sam išla na kurs jer mi se dopada da uživo učim manualne vještine od nekog ko je u tome već majstor. Samo naprijed, a ako treba kakva pomoć na daljinu, samo izvoli :)

    ОдговориИзбриши