уторак, 18. фебруар 2014.

Moja ljubav Nikola Tesla, Ana Atanasković





knjižare Delfi



Moja ljubav Nikola Tesla, 
je u stvari priča o Nikoli Tesli, koju nam spisateljica saopštava kroz dnevnik koji u prvom licu jednine vodi Katarina Džonson (Nikolina prijateljica), 
a  mi ga čitamo u periodu od njene udaje do smrti. 
Kroz njene beleške  saznajemo sve što čini njen život - 
od njenih najskrivenijih osećanja, dilema, porodice, prijateljstava, preispitivanja, lutanja, putovanja i ono što je obeležilo njen život, a to je prijateljstvo i ljubav prema Nikoli Tesli. Baš kao što je i on bio neobičan, neponovljiv, uzvišen, takva je bila i ta ljubav. 
Ono što je posebna vrednost ove knjige je što su kroz ovaj dnevnik nenametljivo opisani mnogi detalji iz Teslinog života, njegovi patenti, usponi, padovi, hirovi, prijatelji, neprijatelji i žene. O detaljima je vođeno računa, pa saznajemo iz knjige i kako se moda menjala, i kako se Njujork menjao sa navikama svojih građana, i šta se jelo u Waldorf Astoriji i kako su se slavili Božićni blagdani, tako da se komotno možemo prepustiti vremeplovu čitajući ovu knjigu, a zahvaljujući istraživačkim putovanjima koje je spisateljica zasigurno sprovela skupljajući materijal za knjigu. Oduševili su me divni opisi mesta koje je Katarina posećivala, u prvom redu mislim na opise Italije i Francuske. 
Ovo je jedna od onih knjiga za koje mi koji volimo da podvlačimo interesantne rečenice, možemo da podvučemo skoro celu knjigu. 







Odlomci


...''Atlantik je veliko čudo. Čini mi se da u njegovom središtu zaista postoji tačka koja odvaja dva sveta. Kad prođeš iznad nje, kao da dobiješ još jedan život.''...


...''Hteo je, u stvari, da kaže da su ljudi u Istočnoj Evropi uglavnom idealisti, ali se ponekad pojavi po neko ko nadoknadi njihovu nepraktičnost svojim sposobnostima. I da je, naravno, Amerika ta koja prihvata te Izuzetne i pruža im uslove za rad.''...

...''Oči drugih ljudi su bolje za ogledanje od svih drugih ogledala.''...


...''Umetnost menja svet. Kad jedan čovek čuje ili vidi umetničko delo njegova svest se promeni. Slojevi utisaka se slažu. Složene misli menjaju svet.''...

...''Umetnici su tu da nam poklone beg. Kada stvarno živimo? Kada obitavamo u svakodnevici ili kada uživamo u umetnosti?''...

...''Pravo smirenje dolazi samo posle istraživanja granica, velikih, rizičnih iskustava. Bez njih, mir je lažan.''...

...''Mudro je menjati se. Ali, lepo je ne menjati se.''...

...''Mi smo energija, a energija ne može nestati.''...


...''On govori o elektromagnetnim talasima. Ne znam kakvi su talasi koje ja osećam,ali postoje talasi između ljudi. Mene su preplavili njegovi. To su nevidljivi moćni krugovi koji putuju od njega ka meni. Od njega se šire, kao kad baciš kamen u vodu pa se nabori rasplinjuju po površini. U meni se sljubljuju. Kao latice ruže.''...


...''Džinovi poput Nikole Tesle uvek imaju puno neprijatelja. Sreća da je džinovski korak tako veliki da može da ih preskoči.''

...''Nik... To nezaštićeno biće, koje ide samo napred, ne osvrće se, ne štiti sebe, ne veruje u kradljivce, ne ume da ih predvidi, pronalazač koji pronalazi, a nema vremena da pronalaske patentira, jer pravi sledeći džinovski korak, dete koje se igra, ono koje sve zna i ništa ne zna, mili moj Nik, sa očima boje plavih stena, sa prstima od bele svile, gigant u mreži prosečnih.''...

 ...''Ponovo Nikola Tesla zna nešto što drugi ne znaju, i ponovo ga napadaju zbog toga. Ne vole da neko vidi dalje. Teško je onima koji su na vrhu. Kako je lako rečima poraziti onog ko je bolji, kako je lako graditi svoju lažnu vrednost tako što ćete reći da onaj koji je veći od vas nije dovoljno dobar. Ali, ti lažljivci neće moći protiv vremena.''...






izvor:

8 коментара:

  1. Genije o kojemu se malo znalo; potrudicu se da pronadjem knjigu, kad budem dolazila 'gore'.

    ОдговориИзбриши
  2. Poznata mi je situacija kad bih podvukla celu knjiigu :-)
    Šta reći o Tesli, ličnost koja neprestano inspiriše. Hvalili su mi Anu Atanasković; koliko sam shvatila, sve knjige su joj o istorijskim ličnostima.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala za preporuku, volela bih da nabavim i pročitam.

    ОдговориИзбриши
  4. Nabavila sam ovu knjigu, prije svega, zbog Tesle, mislim da je jedinstveni genije koji je živio na ovoj planeti. Tvoj prikaz je vrlo inspirativan :)

    ОдговориИзбриши
  5. Nađoh upravo i oduševih se. #onokad čitaš prikaz svoje knjige i vidiš da je neko napisao da bi podvukao sve....Ah!

    I onda citati koje sam napisala tako davno, a znaš da će tako izdvojeni živeti uvek. Naježim se sada kada ih čitam, reči koje sam napisala.

    Dragost zato što moje knjige nisu instant supe već dodiri duša.

    Hvala Tina Maxima

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ana,
      Hvala na javljanju.
      Bilo mi je zadovoljstvo da preporučim Vašu knjigu, meni dragocenu, i da napravim prikaz kroz neke divne citate kojima knjiga obiluje. Nestrpljivo čekam sledeće. :)
      Svako dobro,
      Tina

      Избриши
    2. Svako dobro takođe i tebi, draga Tina.
      Na sledećoj knjizi radim, a pošto uvek provedem nekoliko godina u istraživanju i ulaženju u nju, ne znam kada će...Ali svakako mi znače podrška i lepe želje.
      Keep up the good work and reading. :)

      Избриши