уторак, 20. новембар 2012.

Moja čipkasta godina...


Čipku sam uvek volela...
Na mojoj mami, rođakama, drugim ženama, ali ne na sebi... 
Ove godine se nešto promenilo...
Shvatila sam da mi je čipka izuzetno zanimljiva, pa sam polako počela sa čipkanim vešom, rukavicama i onda sve zaokružila haljinama. Verovatno je bila potrebna neka vrsta čipkaste 'zrelosti' u mojoj glavi da se stvori, pošto sam uvek zamišljala da čipku savršeno nose samo žene svesne sebe, u svakom smislu... 
 Monica Bellucci savršeno i prilično često nosi čipku. 





Naravno , uopšte ne osuđujem devojčice koje nose čipku, ali kad budu malo zrelije, nosiće je još bolje :)

Na moju veliku sreću, ove godine je čipka u modi.

Ovde imamo dve meni veoma inspirativne Temperley haljine,
prva levo- na britanskoj princezi Kejt
 i ova iznad desno-Temperley London Spring/Summer 2013
dok je ova treća, dole desno, dekolte čipka, 
kreacija naše Biljane Tipsarević., iz predivne kolekcije Zeigeist.



 Kako nositi čipku



Sa njom nema mnogo poigravanja, ona voli da dominira.
 Ne trpi glomazan nakit ili mnogo nakita. 
Naušnice ili  biserna ogrlica ili efektan prsten mogu biti neka od rešenja.

Čipka je istovremeno izazovna i  romantično viktorijanska, ženstvena i šik, a  stilisti je predlažu i u dnevnim i večernjim kombinacijama.
Za dan birajte pamučne modele svetlih boja,
 a za veče crnu ili braon čipku.
 Najotmenija je stara čipka - ako dođete do nje.
 Birajte jednobojnu čipku i ne kombinujte je sa jako smelim komadima .
Izbegavajte  šljokice i nitne, jer  čipka traži čiste i stroge linije, .
 Šminka koja ide uz čipku je prirodna, a crvene usne i nokti osobu mogu učiniti dosta starijom. 
 Čipka plus dekolte, plus mini suknja , može biti tooo much.



Istorijat izrade i primene čipke


Čipka je po svemu sudeći, nastala u Starom Egiptu.Odatle se proširila na Grčku i Rim.
Početak više zastupljenog čipkarstva je zabeležen u renesansi, u Italiji. Dok je renesansna čipka imala bazu u geometrijskim oblicima, barokna čipka je bila mnogo opuštenijih oblika.
U početku je izrada čipke bila u rukama ženskih crkvenih redova, građanstva i plemstva, dok se u nekim sredinama polako  prenosi u ruke seoskih žena u manjim ruralnim sredinama koje  čipku izrađuju za potrebe tradicionalne odeće .
Postoje dve osnovne metode izrade čipke : ručna i mašinska.
Razlikujemo više vrsta čipki: napuljsku, alosonsku, flandrijsku, sen gal (imitiranjem venecijanske), kroše (vađenjem jedne niti) , aloju (od niti aloje). U Hrvatskoj  danas postoje  tri glavna centra izrade čipke, čije se delovanje nastavlja na višegodišnju tradiciju čipkarstva. To su: Lepoglava u Hrvatskom zagorju sa čipkom na batiće, a na Jadranu - Pag sa čipkom na iglu, i Hvar sa čipkom od agave.
 
  Čipka je  našla svoju primenu i u uređenju enterijera. Podseća na glamur,  prefinjenost . Zahvaljujući modernoj tehnologiji motiv čipke je primenjen na najrazličitijim površinama.Trend koji već nekoliko godina drži presto, započeo je holanđanin Marcel Wanders sa svojim interpretacijama čipke i veza na nameštaju…



Čipka i ja






 U martu sam u Istanbulu kupila ovu zelenu čipkanu haljinu,
pomenula sam je u mom  zelenom postu,
i evo kako sam je nosila na jednom događaju
 


 zatim je došlo leto i do mene je došla kao rođendanski poklon od moje Mary i Iskre,
 bela  'guipure lace dress zara'
veoma prijatna za nošenje, zahvalna za kombinovanje
naročito sa talasima :)



 i na kraju, moja bečka haljina od crne čipke je konačno dočekala svoju premijeru pre dva dana,
outfit sam upotpunila čipkanim rukavicama, romantičnim uvojcima, diskretnom šminkom i  sjajnim vintage minđušama. 
Naravno, i onim dobrim frajerom koji mi kupuje knjige :)





za sve
'lace loverse' 
čipka na nekim jezicima:

lace - engleski
кружево - ruski
 dentelle - francuski
 pizzo - italijanski
krajka - češki



19 коментара:

  1. Cipka i ja jos smo na Vi... imam par vintage komada sto cekaju da porastem :)

    ОдговориИзбриши
  2. Kakva elegancija i prefinjen stil.Mislim na tebe, ne na Bellucci :)

    ОдговориИзбриши
  3. Baš si lepo zapazila Monikinu sklonost ka čipki :-) I ja volim da je nosim, ali više kao neki detalj, ne volim kad je ceo odevni predmet čipkast (kao na ovoj slici vojvotkinje Kejt, podseća me na zavesu), volim da ima još nekog drugog materijala :-)
    Lepo ti stoji ova zelena haljina, prava si dama.

    ОдговориИзбриши
  4. Gdje me nađe :). Već neko vrijeme tražim savršenu crnu čipkanu haljinu, nešto slično toj tvojoj, stvarno je posebna.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Anleah !
      Moja haljina je kupljena u Becu pre nekoliko godina, sa idejom da se obuce na venecijanskom maskenbalu, ali posto je ubrzo na scenu stupio bebac, taj maskenbal do danas nije realizovan...Tako da je svoju premijeru imala u Beogradu, na sasvim drugoj svecanosti...
      Izbor cipkanih haljina kod nas trenutno nije bas zadovoljavajuci, prekratke, preuske, premoderne za moj ukus. Ja volim da kroj cipkane haljine podseca na 'epohu'. Mozda je najbolje naci 'staru' cipku i odneti kod nekog dobrog krojaca, da ti lepo sasije kako ti zelis :)

      Избриши
  5. Najvise mi se dopada ona crna dugacka satenska haljina (treci kolaz)sa cipkanim rukavima...

    ОдговориИзбриши
  6. Uživanje je bilo čitati ovaj tekst :)
    Ja je volim ali za sada u vidu detalja, na primer, rukavice <3

    ОдговориИзбриши
  7. A jao kakvu crnu cipkanu haljinu imas, kao iz holivudskih filomva.
    Cipka je uvek nezna i romaticna i mislim da ni jednoj zeni je dosta cipkanih komada.
    Super post!!

    ОдговориИзбриши
  8. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  9. Odličan post! I meni se mnogo sviđa čipka. Imam jednu haljinicu, slična tvojoj zelenoj, i mnogo komada sa detaljem čipke.
    Temperley London Spring/Summer 2013 kolekcija je odlična!
    Na svakoj fotki se smiješ :) <3
    xx

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da , dobro zapazanje..Inace se stalno smejem, i kad sam uplasena i kad padnem, ja se prvo ismejem pa tek onda ustanem i uvek se setim Merlinovog teksta :" smijehom strah pokrijem uvijek "..:)))
      a TL ss 2013 je vrhunska kolekcija, meni licno najbolja za tu sezonu

      Избриши
  10. Prekrasan post!!! Vidi se da je tebi čipka bila suđena, ma pristaje ti fantastično! Priznajem da sam i ja tek nedavno počela da obraćam više pažnje na čipku i mjesecima gledam neke čipkaste haljine na Dorothy Perkns :)...sad si me još više podstakla na kupovinu!!!
    Moj glas ide za tvoju zelenu haljinu!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Ducili..Ta zelena haljina mi je jako draga.. Podseca me na Istanbul..

      Ugledala sam je u prolazu kako se zeleni u butiku...I udjem, potrazim, kaze- samo jedna ostala i to bas moj broj...Cekala je mene i otvorila mi cipkana vrata :)

      Избриши
  11. Odlican post. Sad jos vise volim cipku :) Slazem se da ljubav prema njoj nekako ide sa zreloscu - i moja ljubav sa njom se tek od nedavno rodila!

    ОдговориИзбриши