понедељак, 24. септембар 2012.

Nikiti, Sitonija ~ plavo-bela harmonija...



Ove godine sam leto dočekala na Tasosu ,a ispratila na Sitoniji.
Da sam mogla, i ovo leto između bih provela na moru, ali ipak nisam mogla.

Srbija nema more, ako ne računamo Jagodinu koja je izašla na more, poklonom grčkih vlasti mesta Keramoti, 2 hektara zemljišta koje izlazi na more, na 30 minuta od Tasosa trajektom :)
Ali pošto ne živimo svi u Jagodini, moraćemo i dalje da tražimo svake godine, svoje novo more
da me opusti ,  razneži, olenji, ali i donese uvek neke nove ideje koje moram da realizujem čim stignem kući, i to je razlog zašto malo kasnim sa postom.
A ono zbog čega ja najviše volim da idem na more, nije kupanje, sunčanje, iako i u tome beskrajno uživam.

...Ja mnogo volim da gledam more...


O Nikitiju, gde sam bila smeštena, vam pričam u ovom postu,
ponajviše mojim fotografijama.




Sitonija(drugi prst) je jedna od pet opština na Halkidikiju, 
a Nikiti je administrativno sedište opštine.


Veći deo Sitonije je obrastao šumama iznad mora,  zbog čega poluostrvo pruža mogućnosti za mnogobrojne aktivnosti.
 Pogodno za pešačenje, biciklizam ili obilaske autom. 
Celokupna oblast predstavlja zaštićene predele sa upečatljivim biljnim i životinjskim svetom. Nakon planinarenja možete uživati gledajući plavi   Egej i veličanstveni Atos sa belom 'nebeskom' kapom na vrhu.
Ono što Sitonija ima jesu predivne plaže, minimalno 'betona', i ako ste autom mogućnost da skoro uvek nađete neku plažu gde se možete osamiti, ako vam je to potrebno. Mnogo više zelenila, divljine, mira i intenzivnijih mirisa , a manje naseljenih mesta, hotela, buke nego Kasandra, prvi prst.
Tako, da između ova dva prsta, moj glas definitivno ide Sitoniji.
Razmišljajući koju lokaciju odabrati kao bazu za Sitonski odmor, odluka je pala na Nikiti - gradić, administrativni centar,
zbog njegove najbolje snabdevenosti ali i geografskog položaja,
jer se upravo iz Nikitija račvaju magistralni putevi na jednu i drugu stranu poluostrva, što je idealno ako nameravate da autom obilazite Sitoniju.



'' Nikiti je jedan od najstarijih gradova na Halkidikiju. Rt cape, verovatna je lokacija starog grada Galipsosa. Istorija tradicionalnih naselja datira još iz XIV veka nove ere. Herodot u svojoj istoriji o persijskim ratovima, pominje grad Galipsos koji se verovatno nalazio blizu Castri rta oko 2,5 km od Nikitija.
Razlozi za pad Galipsosa nisu baš poznati. Smatra se da je uništen u jednom od mnogih ratova rimskog doba. Ipak, arheološki dokazi pokazuju da je tokom rimskog i ranovizantijskog perioda, postojalo najmanje tri primorska naselja blizu trenutne lokacije Nikitija.
Osim toga,u arhivi manastira Ksenofon na Svetoj Gori, pominju se dva pojedinačna naselja u tom području, oko XIV veka nove ere. U tim arhivama, lokacija grada Nikitija se zove zemlja Neakitou.''



Do pre par godina, Nikiti je bio  mesto u kome su odsedali isključivo Grci iz Soluna, ali je došlo do promene.
I danas, su grčki turisti najbrojniji, ali ima i ostalih, u prvom redu Srba, Bugara i Rumuna.
Ono što me je iznenadilo u ovom mestu, je skoro pa potpuno odsustvo muzike. U početku mi je prijalo da slušam samo more, ali ipak, moram priznati da mi je muzika ipak malo  nedostajala .Slušala sam je u svom apartmanu, ali u restoranima i kafićima veoma retko i nekako prigušeno.
Nikiti  ima neku svoju nenametljivu privlačnost,
preslatke  taverne, kafiće sa baštama na samoj plaži, 
čisto more - pre podne neverovatno mirno, tiho, zeleno, bez talasa,
a popodne potpuno drugačije, nemirno,t amno plavo,
i najlepše zalaske sunca, zahvaljujući svom položaju. 
Pravo je mesto za porodice sa malom decom, jer je 'plićak' u jednom delu Nikitija -jug, plaže veoma dug i prekriven mekanim, žutim peskom.
Idealan je i kao mesto  za ljude koji ne dolaze svojim automobilom, jer je odlično snabdeven hipermarketima Lidl i Masoutis, pa u tom slučaju sve imaju u svom mestu, a ponajbolji kao baza za obilazak cele Sitonije i njenih rajskih plaža.



Nikiti u slikama































































i meni najdraži foto sešn :)
od  mojih prijatelja nazvan 
vizantijsko plavo - bela harmonija
'voljena' Sitonija










6 коментара:

  1. Kod tebe more, a ja ove godine more osetila nisam.
    Srecne slike, srecna porodica, sve tako lepo izgleda da zelim more za sledecu godinu obavezno!!

    ОдговориИзбриши
  2. Jao, vidi ko se konacno vratio!!
    Jos jedan u nizu prekrasnih postova :) Ukrala sam ti jedno narandzasto sunce i zalepila ga na desktop :))

    Ovih dana sam te oduzimala i dodavala u vise navrata ali blogger nikako da se smiluje :)

    ОдговориИзбриши
  3. Kako su divne fotografije. Grcka je raj na zemlji. Toliko vama iz Srbije zavidim sto vam je Grcka toliko blize nego nam iz Republike Srpske, pa je malo nezgodno ici autom :(. Mali je presladak, prava srecna porodica :)

    ОдговориИзбриши
  4. jooooj prekrasni ste :) nisam odavno vidjela ovako lijepe i opustajuce slike

    ОдговориИзбриши
  5. Kakva je divota ovo more! Sve je tako lijepo, počevši od tebe, tvog sina, pa do zalazaka sunca i tih šarmantnih stolova na samoj obali! I sve izgleda vrlo uredno i čisto.
    Ah, to more, razumijem tvoj osjećaj zadovoljstva kad ga gledaš, i za mene je to neiscrpni izvor energije, samo što, eto, imam privilegiju da ga vidim svaki dan.
    Hvala ti na komentarima, ma ti mi daješ krila :)

    ОдговориИзбриши